Jumaat, 27 Ogos 2010

sepanjang seminggu aku tempohi.

Assalamualiakum..moshi2..annyonghaseyo..

story ari ni ialah, jeng-jeng...
chpter 1. 
my first day this week. monday,23 ogos 2010.aku dgn adik ditinggalkan pade hari trsebut bcoz my family gi send my sister gi balik p.pinang umah die pstu mum,dad and brother trus lajak gi alor star tgk umah kmi. aarr! ni nk masuk chapter lain skit. umah kite owg at alor star de org sewa, plak dh problem die mcm ni penyewa die tu sewel skit muke nmpak baik tpi sbliknye ppeerrh!!! klu tgk umah kmi time tu ase mcm dh give up nk kasi org lain sewa dh ooo...tau pe die wat kt umah tu? dh jdi mcm zoo, sampah bnyak, sewe tige bulan x bayar bil air,api tunggak x bayar pstu pndai nk cabut lari plak.but die silap nk men aci kejar2 ngn fmly aku hahaha...smpai lobang cacing pun bleh cari lorh. he3! abg aku cable besa punye, heheh...but paling kesian daddy la bnyak abis duit renovate rumah tu dh si nggok tu tinggal mcm hapo entah rumah tu.I think la ank2 die chromosome lbih kowt mcm alien. hahah. 
  gambar sisipan bahawa aku rindu kamu 2.
Darwisha, adik Damia.
Damia pak ndak miss u.

chpter 2...
hari selase 24th...mummy and family pulang dri alor star singgah umah my aunty so, dowg plan nk break fast at sne so nasib bek la umah tu x jauh sngt de la dlm 3 kilometer so, aku N adik pun gi la nek mtor smpai sne. pstu mlm tu gak(24 ogos) x smpat nk bermanje2 ngn parents . my sister-in-law call de hal lain plak nk diuruskan kne gi balik p.pinang skli agi nk ambil barang. so, boring aku dh la puase sorg2 sahur sorg2. korg tau x aku bngun masak sndri kot sahur hebat ooo..but perhangat lauk brbuke je.(mcm bujang trlajak plak).






ini adalah sebahagian kek yg dh aku telan. hahah
      
kek keju yg menjadi idaman semua ahli family aku.


ini kek yg dh diserang serang oleh DAMIA.

chapter 3...
hari seterusnye 25 ogos diorang smbut untuk mak yg asl2 nye 26 hari bulan tnpe aku sedari hari tersebut adalah hari penuh sejarah bagi mum aku tau npe?
huhuh...teruk la aku ni lupe birthday MUMMY ku la 26 tapi dismbut awl skit 25. jahat nye ank boleh plak lupe! (bagi Syera 26 bezday Naemi an?) same ngn my mum. huuh. imbas muke pade chapter 2 yg my sister-in-law call suruh ambil barang rupe nye suruh break fast dengan diowg skli mkn kek tapi yg aku duk sorg kali ni at rumah di tinggalkan coz ade tusyen ptg tu masih tidak tahu ape yg berlaku disane. then smpai lewat mlm bru diorng pulang umah suddenly aku open the door nmpak adik ngah hold the box. tau box pe kek rupenye aku pun tanpe segan2 ambil trus open ar kek cklat yg still cmplete x di usik and de tulis slmat hari larih mak . aku pun trkejut and terpingga2 lar skit and bru aku ingt ari tu bezday mummy yg ke-53 sme merdeka siot! heheh...tetapi yg memberikan kemuskilannye asal kek ni mcm x di usik cume ade kesan cakaran oleh Damia je, rupe2 nye dorg dh kenyang makan kek keju coz kek tu sedap skit dri kek cklat ni, so aku trnmpak tapoway atas meja tu de isi sepotong kek keju tu heheh...lalu aku berkate jdi la skit dari xde. then aku yg still kenyang because bru balik terawih and dh mkn morih pun nk merase gak kek tu sebab esok puase. mkan la kedua kek tu lepas dh kenyng bru pgi ucap happy birthday mum! 26 oGOs.

chapter 4...
26hari bulan family kena pergi ipoh plak dh nk urus hal tanah waris arwah tok wan kot aku pun bkn ambil pod sngt coz aku pun tengah duk trial ni, then nk jadi story mory la aku bangun sahur mkn pstu study jp trus trtido pstu terbngun lewat plak dh lorh time tu aku paper P.islam tpi balik awal 9:30 am. then aku bwak la mtor laju2 pecut mcm superbike ooo...suddenly btoi2 smpai depan paggar sklh motor aku wat hal tau napo tayar belakang bocor/pecah aduihai lalu aku berkata "ait? bru tukaq ja 13 ari blan ari tu dh pecah balik". lalu aku pun buat la muke bebai+sebal at PENGAWAS pintu gate tu die senyum je. so, aku pun suruh adik aku jalan kaki masuk sklh. dengan segan silu+cover macho tolak la SUPERBIKE aku tu gi tempat parking mtor. kawan aku pun ape lagi GELAK BESO la dorg ppeerrhh...panas tu. but aku berkate "aku sedang brpuase" hehehe...pastu trus aku gi at public phone sklh trus call daddy kate mtor tayar pecah la. asal2 nye diorg nk kuar gerak gi ipoh pagi mybe dlm pukul 8:30 tpi dh aku ckp pasal motor buat hal kena la diorng tunggu skit. so, ayah dtg ngan mtor lain trus kami 2 gi bwak tayar tu gi kedai mtor kene tukar tayar bru kena la dlm RM60 sian daddy bnyak abis duit untuk bulan ni sje.  dh siap2 sume bru la mereka mule gerak pergi ipoh...so, pastu hari esoknye dorg balik, nasib baik satu hari je.

chapter untuk 5 adalah hari ini.
hari ni xde pe pun yg best selain cuti nuzur al-quran,berbuke ngn pak su,mak su dri alor star at umah tok. and pergi jamming ngan mmber2 ptg tdi huhhu...x gune punye kawan2 aku ngah trial korg ajak aku gi jamming agi xpe skli-skale kasi buang skit tension.haha...so tu la sepanjang seminggu cite aku, tapi xde la sume aku tulis klu sume aku nk tulis dlm blog ni sepanjang seminggu mau cacat aku nk ingat balik btoi x?.. tpi bagi orng yg kuat daya inggatan die x heran la sngt. ok2 tu je lorh untuk mlm ni. x pasal2 aku duk tulis blog ni trus lebor x gi terawih..hahah..ralik sngt. ok bye. salam. sory klu pe yg aku merepek ni wat korg x paham klu x paham wat2 paham je la..heheheheh...bye. -TAMAT-