Ahad, 12 September 2010

sepanjang raye.

Story-mory kali ni RAYE! pagi raye yg indah dan permai, bergema takbir di kaca TV dan di masjid berhampiran rumah aku ni. aku bngun solat subuh(subuh gajah) hihihihi.. mandi and siap...hhuhu..tu la rutin setiap hari pagi raye. mybe perkare ni same gak dgn korang an? hemm...pagi tu kakak ipar& abg ku baru sampai blek dri rumah die ke rumah kami ni, kakak ngan adik aku siapkan sarapan, aku,mak,ayah and abang2 siap2 nk gi smbahyg raye, kami je gi dorang duk jage rumah,jage damia ngan adik. habis smbahyg raye kmi berhimpun untuk sesi bermaaf-maafan. lagi satu benda yg aku xpuas hati sngt2 kmi tahun ni xde pun gamba famli klu tidak bleh aku upload dlm blog ni.sebabnye aku pun xtau nape sume jadi kalut2 sibuk semacam je(geram betui)...sesudah tu, pergi la melawat kubur arwah nenek2 sedekah bacaan yasin. sudah selesai sume aku pn terus blek tido nk rest untuk solat jumaat,ppeerrhhh...xbest sngt la raye hari jumaat, ape pendapat korang?...hheemmm...pastu tu dlm pkul 4:30ptg kmi sume siap2 nk pergi blek alor star berkonvoi berape bijik keta entah aku x kire pun. then aku duk atas keta lamo sngt aku sempat la gak msg2, msg kawan2 lame seekor pun x rply dh tu aku msg seseorang ni so die la jdi teman aku sepanjang OTW gi alor star tu korang nk tau spe? hheemm...SYERA kwn the best aku wat mase skrg.kami sume sampai sane dalam magrib mcm tu la. pastu sepanjang aku di alor star mcm2 la gak aktiviti yg di adekan oleh pak cik2,mak cik2 aku ni...tgk la gambar2 bwah ni...huhuhu .



ini adalah gambar2 mlm raye pertama.

ni gambar ayah ngan pak cik2 aku tgh mkn BBQ yg diorang buat tu.

biase la budak2 dgn bunge api memang sinonim sngt2 time raye ni.

ini plak gambar raye kedua sbelah pagi esoknye.



 raye kedue lagi x masuk akal orang sume duk bizi beraye,ziarah-mengziarahi kaum keluage kami boleh plak lepas breakfrst terus terjun sawah padi nk gi serkap  ikan ni sume idea paknjang ngan pak uda la hahaha..entah hape2 btoi, but ni la penggalaman aku raye mcm betoi2 suasane kampung.hihihi...hemm.
akitivit menyerkap ikan hahaha x reti berlagak je lebih.



hahah...kalut panic nmpak  ular.
padan muke aku obses sngt nk tangkap ikan keli ambik sengat.
sesudah tu aktiviti kami selesai dlm pkul 11:30 then kmi sume siap2 nk g beraye rumah cousin lain plak.merate gak la pusing satu alor star tu, ptg dlm pukul 5:30 kmi dh mule bertolak untuk balik ke Selama. huhuhuhu...itu je la selama aku di alor star.
raye ketige aku luangkan mase bersame kwn2 ku. tapi ke-4...hemmm DAMN!!! 
pagi raye ketige aku telah menyerang lime buah rumah iaitu rumah Rizal,Gmie,Amirul,Mumel and Padey...hahaha...     ni ade story sad damn and tande aku protes skit!, sepatut nye aku raye ketige dh plan nk gi beraye at Bidor berraye rumah syera pastu di tangguhkan de sebab2 tertentu xpe2 itu aku x kisah. dh tu, tangguh ke raye ke empat pulak de hal lain,  alih2 hari ni la raye keempat aku duk bersedih la kat rumah ni duk meggadap lap top ni update blog and main FB begang btoi la aku, my parent janji nk kasi pergi pastu tukar plan pulak nk pergi rumah kwn2 die pastu aku pun nk gi beraye tapi x di izinkan coz katenye jauh la pe la nk SPM ni. so skrg langsung aku duk rumah sorng2 malas ikot diorng gi jalan2 duk menggadap lap top ni lagi bagus xde bosan sngt. fffuuuhhhh...geramnye. xpe2 ni la yang di katekan takde rezki dh nasib badan. hemm...menggeluh x kire gak la aku smlm. nk study mood pun xde,mood raye aku terus hancur hilang mmber2 aku plak hari ni keluar gi tgk wayang cite Pirana 3D diorang ade ajak aku tapi aku malas nk gi la mood dh hancur nk enjoy2  pun x lalu ni. aku malu sngat dengan diorang(kavia,syera,qiqi,kak mia)aku kate nk pergi braye sne alih2 xjadi aar segannye mybe pas ni nk chat or nk msg2 pun segan ar. pakoff betoi! dh la. aku hope ni la raye aku paling perit tahun ni ak jalani hope tahun depan aku freedom...ok la tu je cite hari ni memang aku tgh hot+panas ni baju raye yg aku shopping bnyk2 tu pun ade yg x terpakai lagi. heemmm. nasib la aku buat bende alah ni(Blog,FB) bleh la gak aku conteng2 pasal aku nye hal klu x,  xtau nk luah at mne. dh la bye. tuje cite hari.............................................................................this day is very suck!